top of page

Breda Stad in een Park

een concept en aanpak waarmee een beweging tot stand wordt gebracht die in staat is om Breda rigoreus en op creatieve wijze te vergroenen. 

In Breda zorgt men voor elkaar en voor de natuur. Dat zit in het Bredase DNA. Op creatieve wijze, impact maken. Breda heeft de ambitie om in 2030 de eerste Europese stad in het park te zijn. Een stad waar mensen, stad en natuur met elkaar verbonden zijn. Om zo, samen en op Bredase wijze, een bijdrage te leveren aan onze directe omgeving en aan de wereld om ons heen.

Re:publiek werkte samen met Breda Marketing en de gemeente Breda aan een concept en aanpak om een beweging tot stand te brengen en samen met zoveel mogelijk organisaties en bewoners te werken aan deze ambitie. Een plan dat leidt tot verrassende samenwerkingen en kruisbestuiving, activerende campagnes, creatieve interventies in de steeds groener wordende openbare ruimte, en zoveel meer.

Omgevingsvisie groen.png

In de aanpak werken Breda Marketing, diverse afdelingen van de gemeente Breda, de community Stad in het Park, creatieve makers, onderwijsinstellingen en bedrijfsleven samen. Deze ‘multi-stakeholder’ aanpak legt verrassende verbindingen tussen verschillende disciplines en invalshoeken.

Afbeeldingsup.jpg
BDD_BredaMarketing_Merkboek-26-scaled.jpeg

Opdrachtgever 

Project                 

Plaats 

Jaar                    

Tags 

Team  

Breda Marketing, Gemeente Breda

Concept en plan van aanpak Stad in het Park

Breda

2021-heden

Conceptontwikkeling, citymarketing, placemaking

Marloes Sonsma

bottom of page